Mandarīnu ieguvumi veselībai

Kad lielākā sabiederības daļa iedomājas par mandarīniem, pirmā doma, kas ienāk prātā ir tās īpašības, proti, bieži sastopams, bez sēklas auglis. Var minēt, ka šis ir īpaši iecienīts auglis sabiedrības vidū. Mandarīnu ēšana var būt tik pat atkarību raisoša kā Casino Latvia.

Sākotnēji mandarīni tika audzēti un kultivēti Ķīnā. Tiek minēts, ka Ķīnā bez šaubām pastāv lielākā mandarīnu audzētava. Katru gadu tiek novākta 12 mij. tonnu liela raža.

Veselības guvumi

Tā, kā mandarīni pēc dabas ir saldi, tie labi aizstāj produktus ar pievienotu cukuru. To mazais izmērs, viegli noņemamā miza un saldais aromāts padara mandarīnus par populāru izvēli vecāku vidū, kuri mudina saviem bērniem ēst veselīgus augļus.

Ar veselību saistīti ieguvumi ietver:

Vēža novēršana

Mandarīnos pastāv augsts antioksidantu līmenis. Tie satur C vitamīnus, kas spēj mazināt radušos iekaisumus. Pētījumi par pārmērīgiem iekaisumiem tiek saistīti ar vairākiem vēža veidiem. Produkti, kuros pastāv pretiekaisuma īpašības, kā piemēram, mandarīni, spēj samazināt noteiktu vēža šūnu attīstību.

Gremošanas veselība

Vienā mandarīnā ir 1 grams šķiedrvielu – apjomīgs daudzums, ņemot vērā augļa zemo kaloriju daudzumu. Apjomīgais šķiedrvielu daudzums veicina veselīgu gremošanu, spēj pārstrādāt ēdienu un izvadīt no organisma nevajadzīgās vielas.

Arī mandarīnos esošais C vitamīns veicina veselīgu gremošanu. Pārāk niecīgs uzņemtais C vitamīna daudzums var samazinātu sālsskābes līmeni organismā. Tā ir sevišķi vērtīga, organismam nepieciešamā viela, kas palīdz ķermenim sadalīt un absorbēt barības vielas. Sālsskābe cīnās ar oranismam nelabvēlīgām baktērijām un vīrusiem. Tas samazina iespējamos inficēšanās riskus.

Acu veselība

Pētījumi atklāj, ka cilvēkiem, kuri regulāri uzņem citrusaugļus, retāk attīstās vecuma makulas deģenerācija. Šo aizsardzību spēj nodrošināt citrusaugļos sastopamie flavonoīdi. Lai gan, flavonoīdus spēj uzņemt ar vairākām augļu un dārzeņu variācijām, mandarīnos sastopamās aktīvās vielas ir veiksmīgākas acu veselības nodrošināšanai.

Mandarīnu riski veselībai

Mandarīni spēj lieliski papildināt uzturu, ja tie tiek uzņemti organismā vienmērīgi. Viena lieta, no kuras cilvēkam ir jāuzmanās – cukura daudzums. Mandarīnos esošie cukuri ir dabīgie cukuri, un tos bieži vien ir ieteicams uzņemt, kad ir nepieciešamība paaugstināt zemo cukura līmeni asinīs. Tomēr, pārmērīga cukura uzņemšana organismā var veicināt nopietnas veselības problēmas cilvēkiem, kuri slimo ar cukura diabētu. Cilvēki, kuri ievēro īpašu piesardzību cukura uzņemšanā – nav ieteicama pārmērīga tās ēšana.

Kā sagatavot klementīnus

Mandarīnus ir iespējams iegādāties ikvienā lielveikalā un bioloģiskajā pārtika veikalā. Pieprasītākais mandarīnu periods ilgst no oktobra līdz janvārim, kas padara tos par lielisku pārtikas iegādes izvēli, ja cita veida augļi nav veikalā pieejami.

Daudzi cilvēki dod priekšroku pašu audzētiem mandarīniem iekštelpās. Kā par brīnumu, mandarīnkoki ir pārsteidzoši viegli kopjami, kā arī, tās ražas periodā, tie sniedz apjomīgu augļu daudzumu.

Izvēloties mandarīnus, pievērsiet uzmanību to krāsai. Izvairieties no augļiem, kuri nav līdz galam gatavi, kā arī, ja ir vērojams vizuāls bojājums. Mandarīnu smarža kalpo kā indikators, kas var palīdzēt noteikt vai tā ir pilnībā gatava tās uzņemšanai. Pilnībā gatavi mandarīni izdalīs spēcīgu, citrusu aromātu.

Mandarīni ir jāuzglabā vēdināmos traukos vai ledusskapja atvilktnē. Istabas temperatūrā tie tiek turēti vairākas dienas. Ledusskapī uzglabātie mandarīni paliks svaigi laika periodā līdz trim nedēļām.

Mandarīnus ir iespējams ilgstoši uzglabāt saldētavā. Jūs varat tos sagatavot sasaldēšanai pēc sekojoša principa: nomizojiet mandarīnu un ievietojot augli uz cepešpannas, kas pārklāta ar vaska papīru. Ievietojiet mandarīnus saldētavā un atstājiet tos saldēšanā uz vismaz 15 minūtēm. Pēc tam, noņemiet tos no cepešpannas un ievietojiet plastmasas maisiņā vai citā traukā.

Šeit ir daži veidi, kā pievienot mandarīnus iecienītākajām uzkodām un ēdieniem:

Lai izveidotu gardus salātus, apmaisiet mandarīnus ar kāpostiem, sezama eļļu un sojas mērci.

Izmantojot blenderi, samiksējiet mandarīnus ar saldētiem banāniem, medu, pienu un jogurtu, lai pagatavotu aromātisku kokteili.

Pievienojiet mandarīnus iecienītajiem augļu salātiem.

Parfē pagatavošanai izmantojiet mandarīnus ar jogurtu, granolu un bezlaktozes kokosriekstu kombināciju.

Grauzdējiet Mandarīnus ar vistu, burkāniem un Libānas stipro alkoholisko dzērienu, lai mūsdienīgi uzņemtu klasisku Tuvo Austrumu ēdienu.

Pasniedziet mandarīnus un gurķus kā piedevu grilētam lasim.

Pievienojiet mandarīnus dzeramajam ūdenim.

Izmantojiet mandarīnus, karstā dzēriena pagatavošanai.